April 15, 2013

Tip2 berdiet yang seimbang???

Assalamualaikum...

Pagi ini saya share tips pemilihan makanan yg seimbang untuk menu kita.Rujukan dari Kevin Zahari.Com.

Jika diteliti menu ini sangat sesuai dengan produk yang saya tengah buat biz sekarang dengan adanya produk terbaru dinamakan KARBO-BAL(sila klik utk bacaan lanjut) perlukan kombinasi dengan ALPHA LIPID SD2.

Kalau dulu kadar karbohidrat sangat terhad cuma antara 25-35 gm so kini peminat diet tiada masalah untuk memilih ALSD2 tapi dgn syarat amalkan bersama KARBO-BAL...kerana kadar karbo yg dibenarkan sehingga limit 123 gm...jadi boleh makan karbo lebih sedikit tapi masih berhemah dan sgt sesuai dengan topik diet di bawah ini.

Actually sangat suka & teruja dengan pelancaran KARBO-BAL di Singapore 24 Mac baru2 ini & ingatkan akan dilancarkan di Malaysia 11 Mei tapi hampa terpaksa menunggu ROYALTI NOV nanti pula so sebarang order perlu ke hq di Kota Singa lah nampaknya.Perancangan New Image International tentunya lebih ariff...semestinya nak boostkan pasaran Singapore.So kkepada pengedar2 Malaysia mengangkut sakan & berulang alik la ke sana sehingga Oktober.

Walau begitu harus dapatkan stok & tengah berkira2 mengorder dgn my upline sebanyak RM6000 utk 40 botol juga utk mudahkan my biz partner dptkan stok juga...biar meletopppp skit & bertambah2 rezekiku & my network juga...aminnnnn....juga tak sabar menunggu hari anugerah duit extra hasil biz susu 11 Mei di Sunway Konvensyen Centre yang juga pelancaran produk ALPHA LIPID SD2 bentuk sachet pula...moga dapat share kepada lebih ramai outsiders kebaikan pelbagai produk topseller dari New image Sdn.Bhd.

Sambil berblog tadi dapat mesej kat fb dari new prospek dalam 4 hari dah tutun 3kg..Alhamdulillah tq Wani dari Nilai tapi bekerja di Sabah yang share progressnya...akak sangat2 menghargai juga sangat seronok membantu...biar berbaloi2 dengan duit yg dilkeluarkan.

Ok jom kita lihat tip2 diet:

Makanan yg seimbang sgt penting dalam memastikan kesihatan yg sihat. Diet yg terbaik adalah datangnya daripada pemakanan yg seimbang. Sungguhpun begitu, pengambilan calorie haruslah berdasarkan betapa aktifnya anda dalah kehidupan seharian. Pengambilan calorie haruslah seimbang dengan tenaga yg digunakan. Bagaimana ingin mengetahui apakah pengambilan calorie cukup atau terlebih, terlebih dahulu kena mengetahui keperluan calorie seharian. Sungguhpun pengambilan calorie tidak melebihi keperluan calorie seharian, anda perlu pastikan segala calorie daripada pemakanan haruslah seimbang untuk tubuh badan menerima segala nutrisi yg diperlukan.

diet seimbang


piramid-makanan


diet x seimbang






Diet secara sihat adalah daripada makanan yg seimbang, termasuklah:

1. Pengambilan karbohidrat
Carbohydrate terdiri daripada sumber makanan berkanji, seperti nasi, kentang, bijiran, dan roti. Sumber carbohydrate yg baik adalah digabungkan sekali dengan bijiran. Hal ini kerana ia mengandungi serat di mana akan menjadikan anda kenyang lebih lama. Makanan carbohydrate ini seeloknya diambil segenggam tangan, kerana jika terlebih juga akan menyumbang kepada kenaikan berat badan.

2. Lebihkan memakan buah dan sayur-sayuran
Diet secara sihat boleh jadikan buah-buahan atau sayur-sayuran bukan sahaja boleh disertai dalam satu pinggan waktu pemakanan, malah ia juga boleh dijadikan sbg snek tambahan. Makan 5 kali dalam kuantiti yg sedikit adalah lebih baik untuk menurunkan berat badan. Malah 1 gelas jus buah-buahan juga dikira sbg snek diet yg menyihatkan.

3. Lebihkan protein dari bersumberkan ikan
Ikan adalah sumber protein yg mengandungi vitamin dan mineral. Ia juga mengandungi lemak omega-3 yg mana boleh membantu untuk mengelakkan penyakit jantung. Seeloknya ambillah protein yg tidak dimasak secara bergoreng kerana ia boleh mengurangkan pengambilan lemak, untuk mendapatkan diet yg sihat serta mampu menurunkan berat badan.

4. Kurangkan pengambilan lemak tepu
Lemak terbahagi kepada dua, lemak tepu dan lemak tak tepu. Lemak tepu akan meningkatkan cholesterol dalam darah, yg boleh menyebabkan risiko penyakit jantung. Ia boleh didapati dari makanan seperti butter, cheese cake, cream, dan biskut. Kurangkan mengambil makanan lemak tepu, dan biasakan ambil lemak tak tepu seperti minyak sayur dan minyak ikan dalam kuantiti yg sedikit. Untuk daging, ambillah bahagian isi dan buangkan bahagian lemak yg kelihatan.

5. Kurangkan pengambilan gula
Gula adalah sumber carbohydrate ringkas yg menyumbang kepada calorie yg tinggi. Pengambilan minuman dan makanan manis akan menyebabkan berat badan mudah naik. Gula didapati melalui buah-buahan adalah lebih baik daripada gula daripada makanan kerana tubuh badan hanya perlukan kadar gula yg sedikit utk berfungsi dgn baik.

Diet yg sihat daripada pemakanan yg seimbang membantu anda untuk mencapai berat badan ideal. Pemakanan seimbang bukanlah diet yg diamalkan untuk seminggu dua, malah ia adalah komitmen untuk mengekalkan kesihatan diri sepanjang masa.

Begitulah juga sekirannya anda ingin bermula dengan program diet bersama ALPHA LIPID SD2 yang ideal digabungkan dengan KARBO-BAL. Fahami lebih konsep diet ini dan cuba terapkan dalam amalan seharian selepas anda menjalani plan ini juga...makanan apa yg patut dilebihkan...cuba sukat2/kurangkkan yang sepatutnya kita elakkan dari pengambilan berlebihan.


Best Regards:
~Wellness Consultant House Alpha Lipid & SD2 Club~
~Hasira / ID:186227 / HP:013-6406625~
~Emel:sirasain_homebiz@yahoo.com~

1 comments:

anjang said...

HARGA TERMURAH!!!

PENGEDAR SAH!!!


Saya ada byk unit Penapis Air Bio Aura NEW nak jual murah.Stok saya dan member2 yg masuk bisnes MLM Hai-o tp tak dpt cari downline.skrg amat perlukan duit sbb dah berenti main MLM ni dan ingin buat bisnes lain

PENGEDAH SAH HAI-O!!!!!

NEW STOK DARI STOKIS HAI-O!!!!

Harga RM 500 shj

harga asal RM 2080

Berminat call/sms 019-4728996 (cikgu wan)

*Barang baru dari stokis full box dan original
*Warranty 1 tahun drp Hai-O marketing (ada warranty card)
*penghantaran dan pemasangan percuma utk lembah klang_luar pos laju
*saya agen dan pengedar berdaftar dgn hai-o

 
Designed by Whitey Mommy